2016. február 4.

Kismamaként is aktívan!

A jövő hónapban egy éve, hogy a második gyermekem is megszületett.

Képtalálat a következőre: „schwanger training”Visszatekintve a terhesség időszakára, nem csak az volt a különbség, hogy először kislánnyal, majd fiúval voltam szoros kapcsolatban kilenc hónapig, de a szervezetem is másként viselkedett.
Más ételeket ettem szívesebben, máshogyan és máshova gyarapodtam. Az első terhességemnél nagyon figyeltem arra, hogy kíméljem magamat, mind tornában, mind napi teendőimben. A másodiknál pedig 8 hónaposan még személyi edzést tartottam és aktívan mozogtam. Emellett nem volt időm egy 2-2, 5 éves kislány mellett nyújtott lábakkal végignyújtózni a kanapén... Mindemellett mindkét időszak szép volt és felejthetetlen.

A mozgás nagyon fontos a várandósság alatt. Sokat segít, nem csak fizikálisan, de lelkileg is. A terhesség előrehaladtával sokszor itt fáj, ott fáj. Legfőképpen a hát és derék....ismerős mindenkinek a vizesedés, a dagadt boka. 

A kismama tornán ügyelünk a pulzusra, mely 135 bpm fölé nem mehet. Vigyázunk az ízületekre  és igyekszünk a gerinc körüli izmokat erősíteni.

Problémamentes terhesség esetén 12., de inkább a 16. héttől a 30. hétig javaslom a foglalkozást. 

Nekem ez az általam összeállított mozgásanyag sokat segített, hogy a szülés után jobban bírjam a gyűrődést és hamarabb visszatérjek az alakformáláshoz is. Mondhatom, azóta majdnem egy év telt el, de egész jól érzem magam a bőrömben. Az örömömhöz már csak a tavasz hiányzik és a rendszeresebb futás. Az időjárás, a napsütés nagyon motiváló tud lenni:-)

A csoportos foglalkozás szervezés alatt. Nagyon szeretném elindítani, de ehhez két dolog kell:
1. Lelkes kismamák serege
2. Egy terem Újpesten


Érdeklődjetek, írjatok, keressetek!

üdv
zsu   


Nincsenek megjegyzések: