2014. május 2.

Építs az alapoktól: mélyizom erősítés

A nők többsége, ha erősíteni akar, a has -és farizom gyakorlatokat részesíti előnyben. Ez majdnem rendben is van így, de ahhoz, hogy teljes legyen a kép, a hátizmokat sem szabad elhanyagolni.
Miért is?
Egy törzs körüli izomfűző kialakítása az alapja az egészséges, stabil gerincnek. Ezen izmok a has és hátizmok, illetve a farizom.

A Pilates torna a testet egy egységben mozgatja meg, így nem beszélünk az órán kimondottan csak hasizom, vagy csak hátizom gyakorlatról. 

Ami az órát jellemzi:

- Koncentráció a saját testedre, testtudat kialakítása
- Power House, vagyis a Központ megéreztetése
- Légzés: olyan furcsának tűnhet a gyakorlatvezetésnél a be- és kilégzés tudatosítása a mozgáselemeknél, de amint ráérzel, automatikussá válik
- Áramló mozgások, melyek kecsesnek tűnnek, de annál is inkább erősítenek
- Dinamikus gyakorlatsorok
- Egyensúly, hajlékonyság
- Pontosság: figyelni tanulás befelé és kifelé, vagyis test-lélek harmóniája
 - Jártasságra törekvés: Amit ma megtanulsz, ne halaszd holnapra.Ismételj, ismételj, ismételj....
A munka akkor hozza meg a gyümölcsét, ha minőségi feladatot végzel. 

Gyakorlatok fajtái:

- leginkább saját testsúllyal végzett gyakorlatok, de gumiszalag és kislabda is szerepel a repertoárban
- állásban, ülésben, valamint fekve formáljuk a testünket  

Óravezetés:

- lehet lineáris óra, ahol a gyakorlatok egymás után következnek
- lehet az óra flow jellegű, ahol gyakorlatsort végzünk, majd az óra végére teljesedik ki a "mű"
- köredzés jellegű: egyes gyakorlatokat csoportban ismételjük eszköz nélkül, vagy eszközzel 
- szerepelhet az eszközök között ez esetben Pilates karika, súlyzók, gumikötél, gumiszalag, kislabda

Zene a lélekért
- lounge, és chill out zenére dolgozunk. mely lágyan, de annál is inkább ösztönzően hat a fizikai igénybevételre

Ne feledd, május 19-én kezdünk. Akciókért figyeld a blogot szorgalmasan!
Megjegyzés küldése